エンジン | フォード製2.0L、I4デュラテックエンジン(ベースのブロックは市販車と同じ) 4気筒16バルブ。Pi 電子エンジン管理システム搭載。ギャレット製ターボチャージャー(FIA指定34ミリのリストリクターが付加) エアーインタークーラー 触媒コンバーター装備 |
出力 | 300bhp/6000rpm |
トルク | 550Nm/4000rpm |
トランスミッション | Mスポーツ/リカルド 5速シーケンシャルギアボックス(電子油圧制御) |
駆動系 | フルタイム4WD Mスポーツ設計・製造のセンターアクティブデフ(Pi電子制御ユニット搭載) |
サスペンション | フロント:マックファーソン・ストラット、リア:トレイリング・アーム フロント、リア共にレイガー製外部リザーバータンク付ダンパー セラミック製ホイール・ベアリング |
ブレーキ | グラベル(フロント、リア):ブレンボ製300mm4ポットキャリパー(ベンチレーテッド・ディスク) ターマック(フロント、リア):ブレンボ製370mm8ポットキャリパー(ベンチレーテッド・ディスク) ハンドブレーキ:油圧式(フロント・リア共にバイアス調整) |
ステアリング | 高比率(12:1)ラック&ピニオン、パワーステアリング ロック・トゥ・ロックは1.5回転 |
ホイール | グラベル:7in×15in、OZ製マグネシウムホイール ターマック:8in×18in、OZ製マグネシウムホイール 雪道:4in×16in、OZ製マグネシウムホイール タイヤはBF Goodrich の650mm |
燃料タンク | 94リットルFIA FT3タンク。ボディ中央に配置。 |
全長 | 4362mm(旧フォーカスWRCは4152mm) |
全幅 | 1800mm(旧フォーカスWRCは1770mm) |
全高 | セッティングによる(旧フォーカスWRCは1420mm) |
ホイールベース | 2640mm(旧フォーカスWRCは2615mm) |
重量 | 1230kg[最軽量時] |
ちなみに下の資料はフォードのプレスリリースからの引用です。上記のなかで意味不明な点などがありましたらこちらでご確認ください(^^;
|
Engine: | Ford 2.0-litre Pipo built I4 Duratec WRC engine. Four cylinders, 16 valves, two litres. Pi electronic engine management system. Garrett turbocharger (with FIA required 34 mm inlet restrictor). Air intercooler. Catalytic converter. |
Power: | 300 bhp at 6000 rpm |
Torque: | 550 Nm at 4000 rpm |
Transmission: | Permanent four-wheel drive with M-Sport designed active, centre differential. Pi electronic differential control units. M-Sport / Ricardo five speed sequential gearbox with electro-hydraulically controlled shift. M-Sport / Sachs multi disc carbon clutch. |
Suspension: | Front and rear: MacPherson struts (front) and Trailing-Arm (rear) with Reiger external reservoir dampers, adjustable in bump and rebound. Fully adjustable fabricated steel links. Front and rear anti-roll bars. Cast steel uprights. Ceramic wheel bearings. |
Brakes: | Gravel (front and rear): 300mm Brembo ventilated discs with Brembo four piston monoblock calipers. |
| Asphalt (front and rear): 370mm Brembo ventilated discs with Brembo eight-piston monoblock calipers. |
| Hydraulic handbrake; Adjustable front / rear bias. |
Steering: | Power-assisted high-ratio (12:1) rack and pinion. One and a half turns lock to lock. |
Wheels: | Gravel: 7in x 15in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres. |
| Asphalt: 8in x 18in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres. |
Bodyshell: | Unitary construction. Unique composite side panels. Welded T45 steel safety roll cage. Aerodynamic rear wing. Unique front ‘bumper' treatment. |
Electronics: | Full Pi chassis and engine data acquisition for on-event diagnostics and performance development. |
Fuel tank: | FIA FT3 tank, 94 litre capacity, located centrally. |
Dimensions: | Length: 4362mm. Width: 1800mm. Wheelbase: 2640mm. Weight: 1230kg minimum. |